It's not the scary hit that The Ring was in 2002, but The Grudge makes a similarly convincing case for American remakes of popular Japanese horror films. Barely a year passed between the release of Takashi Shimizu's creepy ghost story Ju-On: The Grudge and the production of this American remake, set in Tokyo and starring Sarah Michelle Gellar in her first post-Buffy horror film. About the only significant difference between the two films is the importing of a mostly-American cast (including Bill Pullman, Clea DuVall and Grace Zabriskie), but The Grudge was reconfigured (by screenwriter Stephen Susco) to allow Shimizu to refine and improve the spookiest highlights of his earlier version, which enjoyed previous incarnations as a short film and two made-for-Japanese-video features. Surprising box-office analysts with a $40 million opening weekend, The Grudge may disappoint hard-core horror fans because it lacks gore and graphic violence, but as a creepy tale about a very haunted house, it's guaranteed to send a few chills up your spine.
Un jeune homme est obsédé par une entité qui, lors d'une nuit d'enfance, a aspiré son père dans le placard de sa chambre sans qu'il en ressorte jamais. Terrifié par la notion que malgré ses précautions, le boogeyman n'attend que l'occasion propice pour s'emparer de lui, il décide de l'affronter dans la vieille maison familiale et de vaincre enfin sa terreur, ou d'y succomber...
La peur refait surface lorsque la candidate à un Academy Award Naomi Watts reprend son rôle de la journaliste d'enquête Rachel Keller dans Le Cercle 2, la suite stupéfiante du succès original électrisant qui a tout lancé.
Pour échapper au souvenir obsédants qui les hantent, Rachel et son fils commencent une nouvelle vie dans une petite ville de l'Orégon. Mais leur détermination se transforme en effroi lorsqu'une vidéocassette mystérieuse est découverte sur les lieux d'un crime atroce. Rachel comprend que Samara, assoiffée de vengeance, est de retour plus déterminée que jamais à perpétuer son cycle de terreur. Dans un combat à la vie à la mort, Rachel doit affronter Samara pour sauver sa peau et celle de son fils.
Dans un avenir pas si lointain, les morts-vivants dominent la Terre et les rares survivants sont confinés derrière les murs d'une ville fortifiée. Une nouvelle société a été créée par de cruels et riches opportunistes qui, depuis les tours de leur bastion, jettent un regard méprisant sur l'anarchie et l'horreur qui règnent plus bas, dans les rues livrées aux morts. La ville est toutefois en danger alors que les zombies évoluent et l'anarchie s'infiltre à l'intérieur des murs. Un groupe de mercenaires est dépêché pour protéger les humains contre l'armée de zombies.
Après la découverte d'un horrible massacre chez les Defco de Amityville, à Long Island, Ronaldo Defco confesse d'avoir tué d'une façon systématique ses parents et quatre membres de sa famille durant leur sommeil. Il affirme que des « voix » dans la maison l'ont forcé à commettre ces meurtres. Un an plus tard, George et Kathy Lutz (Ryan Reynolds, Melissa George) et leurs enfants emménagent dans la maison de leur rêve. Bientôt des phénomènes étranges et inexplicables se manifestent - des apparitions effrayantes et des voix hantées provenant d'une présence maléfique qui se cache dans la maison.
L'action se déroule principalement dans la forêt sombre et inexplorée à la limite de la Nouvelle-Orléans. The Skeleton Key met en vedette Kate Hudson dans le rôle de Caroline, une infirmière à demeure, chargée de prendre soin du mari souffrant (Hurt) d'une vieille dame (Rowlands) dans leur maison... une demeure gothique rebutante et délabrée dans le delta de la Louisiane. Intriguée par le couple énigmatique, par leurs habitudes mystérieuses et par leur maison pleine de recoins, Caroline commence à explorer la vieille demeure. Armée d'un passe-partout, elle découvre une pièce cachée dans le grenier qui renferme un terrifiant et mortel secret. Peter Sarsgaard incarne Luke, l'avocat du coin qui s'occupe des affaires du vieux couple, et Joy Bryant joue le rôle de Jill, la meilleure amie de Caroline.
Une épidémie frappe la population des États-Unis, transformant ceux qui contractent la maladie en zombies avides de sang. Une poignée de survivants, dont une infirmière et un policier, se réfugient dans un centre commercial pour échapper au fléau.
James Bishop croyait avoir déniché le job de rêve? Il allait plutôt vivre son pire cauchemar. Lorsque Bishop est embauché en tant que nouveau médecin à l'asile pour psychopathes de St-Andrews, il veut changer le monde. Mais il réalise rapidement que la situation y est horriblement anormale surtout lorsqu'une nuit par hasard, il entre à la morgue et tombe sur un démon exterminateur...
The title of Gothika prepares you for a spooky, atmospheric thriller with an emphasis on supernatural mystery. The best way to appreciate the movie itself is to understand that it's a waking nightmare that needn't make sense in the realm of sanity. Making a flashy Hollywood debut after his superior 2000 thriller Crimson Rivers, French actor-director Mathieu Kassovitz pours on the dark and stormy atmosphere, trapping a competent psychologist (Halle Berry) in the prison ward where she treated inmates (including Penelope Cruz) until she was committed for killing her husband (Charles S. Dutton), who was also her boss. Did a car crash cause her to suffer ghostly delusions, or is a young girl--dead for four years--sending clues from beyond the grave? Berry has to prove her innocence while Kassovitz keeps everything--including the viewer and costar Robert Downey Jr. (as Berry's colleague)--in the dark about just where the nonsensical plot is leading. There's a better movie in here somewhere, among the catwalks and crannies of the impressive prison-castle setting, and Berry gives 100% in a performance that's consistent with the movie's overwrought tone. Attentive viewers will identify the killer early on, and the ending is anticlimactic, but Gothika serves up a few good shocks for ghost-story connoisseurs.
A little over five months ago, when reviewing Ginger Snaps 2: Unleashed, I berated it for its weak screenplay and meandering pace, giving it an overall 6 out of 10. Perhaps it's those wonderful new rose-tinted spectacles talking, but Volume 2 no longer seems half as bad after experiencing the lethargic, pseudo-historical drivel that is Ginger Snaps III: The Beginning (or Ginger Snaps Back: The Beginning, as the on-screen title calls it). This third instalment in the werewolf horror saga is an odd affair, since rather than continuing the story established with the first two films, or acting as a true prequel, it instead takes the two lead characters, Ginger (Katharine Isabelle) and her younger sister Brigitte (Emily Perkins), and places them in a 19th century setting. Essentially, it uses the same characters to tell a completely different story that ignores the canon of Ginger Snaps and Ginger Snaps 2: Unleashed. While an odd idea, it could have worked if it had been handled in the right way. Sadly, producer/director Grant Harvey and screenwriters Christina Ray and Stephen Massicotte have managed to squander this perfect opportunity to enrich the already strong concept and characters.
The tale opens with Ginger and Bridgitte traversing the snowy woodlands on horseback. The horse bolts, and Bridgitte is injured in a wolf-snare. Forced to seek shelter in a nearby army outpost, they soon find that the wolves of the surrounding area are no ordinary animals, and that the resident soldiers have a number of secrets to hide. When Ginger is bitten by one of the wolves, the two girls must conceal this from their hosts, who have been ordered to kill anyone wounded by the creatures before they turn into werewolves themselves.
Director Grant Harvey previously served as second unit director on the original Ginger Snaps, as well as producing its sequel. As a result, therefore, one would have assumed that he would be extremely familiar with the concept and its own particular brand of dark humour. Sadly, Ginger Snaps III is played almost entirely straight, which is a major problem because it makes the film ripe for mockery. Those involved seem to have had absolutely no idea of just how silly the film would come across, with its anachronistic dialogue (These people are fucked observes the 19th century Ginger), unconvincing werewolves (provided by Kill Bill and Scream gore manufacturers KNB EFX) and pantomime-like military men. This results in the film coming across as silly and out of place in what has otherwise been a series that knew its limitations and was aware or the inherently camp nature of the source material. It's difficult enough to accept the idea of featuring the same characters in a different time frame, but when expected to swallow ludicrous dialogue and daft histrionics, my suspension of disbelief is completely blown.
One element which this instalment is blessed with that was missing from Unleashed is the interplay between Katharine Isabelle and Emily Perkins. Both are very talented young actors, and the relationship between Ginger and Brigitte was the lynchpin that held the original Ginger Snaps together. Plot developments at the end of the first film dictated that, in the second, Ginger's role was reduced to that of a ghost/dream figure who occasionally appeared before Brigitte to berate her, meaning that a crucial element of the concept was completely absent. In Ginger Snaps III, the two sisters' relationship, while nothing like as well-realized as in the original film, does at least provide an incentive to keep watching, and occasionally reminds us that the franchise started out as something better than what it has become. Michael Marshall's glossy cinematography, with its cold hues, deep focus and expert staging, give the film a superficial look of quality that belies the poor screenplay. Likewise, the production design by Todd Cherniawsky (a veteran of all three films in the series) results in a convincingly believable 19th century Canadian army fort, and Alex Khashkin's score is suitably rich. All of this come across as pointless, however, when one considers that all it really does is attempt to prop up a dreadful screenplay that appears to be a rather weak idea padded out to last an hour and a half.
DVD presentation
This Canadian release presents the film in its original 1.78:1 aspect ratio (the film was always intended to be a straight to video release), but without anamorphic enhancement. I'm not sure whether or not the US release, by Lions Gate, suffers from the same problem, but given that both the US and Canadian versions of Ginger Snaps 2: Unleashed were anamorphic, this situation seems a little strange. The quality is reasonable, but detail is obviously reduced because of the lower available resolution. The attractive cinematography is certainly not done justice here, although there are no obvious problems with brightness or compression.
A serviceable but unremarkable Dolby Digital 5.1 English soundtrack is the primary listening option. English stereo and French 5.1 and stereo dubs are also provided. There are no subtitles at all on this disc - pressing the subtitle button on a DVD remote would seem to suggest that French subtitles should be present, but the stream is blank.
A fairly lavish array of bonus materials are provided, starting with a Commentary featuring producer/director Grant Harvey, editor Ken Filewych and co-writer Stephen Massicotte. The three speakers are all lucid enough and do a decent job of explaining many of the choices they made in the movie, but one gets the impression that their opinions of the film do not match its quality.
Three Deleted scenes are up next, all with optional commentary by Harvey. In actual fact, all of these are extensions of scenes that remain in the finished cut, including a much longer version of the dinner scene. While none of them would have hurt the movie (any more) had they been included, it is fairly obvious that they were not particularly necessary.
Grant Harvey's video diary is a 10-minute feature charting various stages of the production process, beginning with the mad rush in the days before production began and continuing into principal photogaphy.
A multitude of featurettes are also included, but none of them are particularly lengthy or go into much depth. Fun on set is, as its title suggests, a montage of clips of various actors and crew members goofing around for the camera, while the other featurettes focus on Costum design, the creation of the make-up for Wolfboy, Blood & guts & fire and Production designs respectively. A Photo slide show is also included, featuring various behind the scenes and promotional shots, as well as the rather effective Theatrical trailer.
Conclusion
It seems to me that the time to bury this franchise is long past. What started out as a clever horror/black comedy is now a shambolic mess, and rumours of a proposed TV series, Buffy the Vampire Slayer style (this from the mouth of Emily Perkins herself), fill me with dread. The original Ginger Snaps stood out as an answer to Hollywood and its many banal horror franchises, but the series has now come to stand for the very thing that it set out to oppose. If you are still interested in seeing this film, it might be worth waiting to see if it is released elsewhere with an anamorphic transfer, because the decision to hold back on the 16x9 enhancement for this release is baffling and annoying to say the least.
Directed by Dwight H. Little, Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid is the sequel to 1997's tongue-in-cheek Anaconda, though none of the original cast have returned. The film chronicles a fateful mission ordered by a pharmaceutical giant: to travel deep in to the jungles of Borneo, where a rare black orchid ? one that can be used to attain immortality ? has bloomed for hundreds of years, unbeknownst to man. The eager horticulturists sent have no idea that an indigenous population of bloodthirsty anacondas has been privy to the orchid's properties for years. Not only have the orchids augmented their already phenomenal size, strength, and vitality, they've substantially increased the snakes' appetites for flesh. Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid features Peter Curtis, Johnny Messner, Morris Chestnut, and Eugene Byrd.
Un policier abat sans raison 11 enfants. Le même jour, Thomas Roy, un écrivain de romans d'horreur de réputation internationale, tente de se suicider après s'être coupé les doigts. Rien à première vue ne semble relier les deux événements jusqu'au jour où le docteur Paul Lacasse, un psychiatre désabusé, hérite du dossier. Encouragé par sa collègue Jeanne, une fan de Roy, Paul mène une enquête sur le passé de ce patient qu'il croyait normal. Harcelé dans ses recherches par Monette, un journaliste à potins, Paul découvre peu à peu des circonstances troublantes qui font chanceler toutes ses certitudes. En tentant de reconstituer l'impossible puzzle pour mieux soigner le célèbre écrivain, Paul est entraîné dans une série d'événements aux conséquences terrifiantes.
The usual slasher-movie teens charter a boat to attend a rave in Washington's San Juan islands, find zombies there, and splatter their guts all over the place. House of the Dead shows early promise when the boat captain is the dude from Das Boot (Jürgen Prochnow) and the mate is the inimitably weird Clint Howard. Alas, things devolve from there. The movie includes frequent flashes from its video game inspiration, not that we need much reminding of the obvious source. Amongst the rotten dialogue, bad acting, and gratuitous topless scenes, there's one looooong shootout sequence in the middle of the picture that should be the main attraction for fans of this kind of thing. Otherwise, it's at the level of every other slasher movie, video game or no video game, in which stupid people do stupid things to keep themselves in harm's way.
2002's popular video-game-derived hit Resident Evil didn't inspire confidence in a sequel, but Resident Evil: Apocalypse defies odds and surpasses expectations. It's a bigger, better, action-packed zombie thriller, and this time Milla Jovovich (as the first film's no-nonsense heroine) is joined by more characters from the popular Capcom video games, including Jill Valentine (played by British hottie Sienna Guillory) and Carlos Olivera (Oded Fehr, from 1999's The Mummy). They're armed and ready for a high-caliber encounter with devil dogs, mutant Lickers, lurching zombies, and the leather-clad monster known only as Nemesis, unleashed by the nefarious Umbrella Corporation responsible for creating the cannibalistic undead horde. Having gained valuable experience as a respected second-unit director on high-profile films like Gladiator and The Bourne Identity, director Alexander Witt elevates this junky material to the level of slick, schlocky entertainment.
Un week-end festif tourne au cauchemar pour six jeunes, prisonniers de la Maison de Cire?
Carly (Elisha Cuthbert), Paige (Paris Hilton) et leur copains ont pris la route pour assister au plus grand match de foot de l'année. Le groupe décide de camper dans la nature, et les ennuis commencent avec l'intrusion nocturne d'un mystérieux routier. La tension et l'angoisse montent rapidement, et Carly aura fort à faire pour désamorcer une bagarre entre son petit ami Wade (Jared Padalecki) et son frère Nick (Chad Michael Murray).
Le lendemain, les jeunes découvrent que leur voiture a été sabotée. Un autochtone offre de les conduire à Ambrose, la seule ville à des kilomètres à la ronde. L'attraction locale est un musée à nul autre pareil, peuplé de statues de cire d'un réalisme stupéfiant, qu'on jurerait? VIVANTES. Cary et ses amis ne vont pas tarder à comprendre pourquoi, et à découvrir les noirs secrets d'Ambrose et son sculpteur fou?
Un groupe d'amis d'enfance part en voyage de chasse dans le nord du Maine. Lorsqu'un étranger apparaît à leur cabane, les quatre compagnons, qui possèdent le don de communiquer par télépathie depuis qu'ils ont accompli un acte d'héroïsme dans leur jeunesse, doivent lutter contre les horreurs d'une force extraterrestre envahissante qui s'empare du corps des gens.
Voilà bien longtemps que Freddy ne hante plus les nuits des jeunes de Elm Street. Les drogues secrètement administrées aux adolescents par leurs parents empêchent tous les cauchemars et le condamnent à l'impuissance. Pourtant, non loin de là, l'instrument de sa vengeance attend.
Jason, le tueur maniaque enterré, n'est pas tout à fait mort. Freddy le sait et décide de pénétrer son esprit. Il va faire de lui le bras armé de son terrifiant retour. Bientôt, Elm Street redevient un enfer. La jeune Lori Campbell et ses amis voient les morts violentes se multiplier autour d'eux.
Entre Freddy et Jason, c'est à celui qui saisira ses victimes le plus rapidement. Très vite, ils deviennent concurrents. L'affrontement est inévitable. Lequel des deux monstres triomphera ? Nul ne le sait. Une chose est certaine : si certains survivent à ce choc, ils n'oublieront jamais...
Il fait beau, je suis en week end dans à peine 2h, mon petit boulot de 15 jours me plait bien, je pars à la mer tous le week end, bref je suis de bonne humeur, donc j'avais envie de vous parler nanard.
Ah Freddy et Jason, déjà séparement les films sont des bonnes bousées. Bon, faut pas non plus être méchant le premier Freddy était pas mal pour l'époque mais les autres c'est du grand n'importe quoi, et en plus il en ont fait 7 oO. Perso je crois que je me suis arrêté au 4, jen pouvais plus. Les Jason, j'en parle même pas.
Mais là Ronny Yu n'a rien trouvé de mieux que de les réunir tous les 2 dans le même film, en voilà une idée qu'elle est bonne! Alors les 2 réunies, est ce mieux?
Et bien oui c'est beaucoup mieux, qu'est ce qu'on se marre! Acteurs pitoyables, scénario bidon mais au moins on rigole! Fin, moi je rigole toujours. ^^ Pour résumer rapidement l'histoire, en clair c'est Freddy qui se sert de Jason pour à nouveau téroriser les jeunes de Elm Steet, ces derniers étant étant drogués par leurs parents pour ne pas rêver. Sauf que pas bonne idée que de choisir un tueur psychopathe et increvable comme poupée, car très vite Jason ne s'arrête plus et tue lui même les victimes de Freddy. Freddy pas content, l'affrontement entre les 2 commence. Et un affrontement entre 2 mecs invulnérable, ça peut durer long. Mais qu'est ce que c'est jouissif de les voir se taper sur la tronche. Et au milieu de tous ça les humains font pitier et se font massacrer tranquillement! ^^ C'est nul mais ça m'a diverti. Cependant si vous avez pas un humour spécial, un peu glauque, pas la peine de regarder ce navet.
Lorsque sa nièce trouve la mort foudroyée par la peur une semaine après avoir visionné une mystérieuse cassette vidéo, Rachel Keller, une journaliste de Seattle, décide d'enquêter sur ce fameux enregistrement. Aidée de son ex-mari Noah, elle découvre que cette cassette est porteuse d'une étrange malédiction : quiconque la visionne est condamné à périr dans de terribles circonstances.
Rachel prend tout de même le risque de regarder l'enregistrement. Le téléphone sonne alors, le décompte mortel s'enclenche : la jeune femme ne dispose plus que de sept jours pour sauver sa vie et celle de son fils. Sept jours pour tenter de déjouer le sortilège du Cercle...
Quand leur autobus se renverse sur une route déserte, les membres d'une équipe sportive collégiale se font attaquer par un effroyable adversaire. Les observant à travers les fenêtres du car, la créature frappe à plusieurs reprises. Quand les coéquipiers s'aperçoivent qu'elle est sélective dans ses attaques, ils se rapprochent et tentent de se tenir tous ensemble tandis que l'horrible créature essaye de les déchirer!
Eli Roth makes an auspicious debut with CABIN FEVER. Taking an otherwise traditional set up for a horror film, Roth infuses it with enough energy and originality to make it feel completely fresh. Five friends, just finished with college finals, head for a cabin in the woods to party and embrace their newfound freedom. There's the cute but uptight Paul (Rider Strong), who yearns for pretty lifelong platonic friend Karen (Jordan Ladd); the attractive, but slightly stupid couple Jeff (Joey Kern) and Marcy (Cerina Vincent); and the brute jock, Bert (James DeBello). While shooting squirrels in the woods, Bert accidentally nicks a man, who appears to be suffering from a disgusting disease. Bert returns to the cabin, choosing not to share this information with the gang. But later that night, when the man knocks on their door, the beast is unleashed. Unlike most horror films which make the horror gruesomely visible, the evil in CABIN FEVER is invisible--and highly contagious. And when Karen begins to show signs of contamination, the bond between these close friends begins to unravel. Roth's blackly comic directorial debut shows clear influence from the early films of Sam Raimi (THE EVIL DEAD) and Peter Jackson (DEAD ALIVE).
Kyle Walsh (Chaney Kley) doit retourner dans son patelin natal, Darkness Falls, pour y régler son passé et libérer sa copine de jeunesse Caitlin (Emma Caulfield) et son jeune frère Michael (Lee Cormie) des griffes d'un terrible démon qui trouble la paix de la ville depuis plus de cent-cinquante ans.
If the Tremors franchise weren't so grounded within Mother Earth, this would've been the requisite In Space sequel, but they've instead opted for the double-twist -- a WESTERN PREQUEL!!! So, diehards mount up, while casual viewers should get the heck out of Dodge -- make that Perfection, no, REJECTION as it's known in the olden days. It's a far more fitting name, especially once Graboids make combo meals of unsuspecting silver miners. In fact, this is what draws the attention of the great, great, great, great grand pappy of Burt Gummer, Tremors' notorious survivalist and one-man army, played with always-amusing conviction by Michael Gross (no kin of yours truly). Here, he's returned to his Family Ties roots as a COMPLETE WEENIE forced to call upon a hired gun, CineSchlocker fave Billy Drago as the gloriously grizzled Black Hand Kelly, if there's any prayer of reopening Gummer's mine. After Part 3's Ass Blasters, there's not much here to contribute to the subterranean beastie lexicon -- Graboid hatchlings!?! -- but, goldang it, the series' infectious charm still abounds. CineSchlockers will especially find themselves plum tickled by Hiram's late-blooming celebration of what'd become the Gummer family passion: apocalyptic firepower! No breasts. 22 corpses. Decapitation. Gratuitous Alamo humor. Excessive chaw spitting. Gunfighter guzzling. Pitiful horsemanship. Multiple explosions. Perhaps the best Graboid description of the franchise: They spring from the ground like some DEMONIC TROUT!!! (101 mins, 1.85:1 anam, DD 5.1, Director commentary [and student film], Deleted scenes, Featurettes, Bloopers, Trailers. Note: Commonly sold as a two-for-one with the original movie.)
Une famille croyait avoir trouvé la maison de ses rêves, spacieuse et dotée d'une jolie maisonnette de jardin pour leur fillette. Mais voilà que des phénomènes inexpliqués surviennent. Mort du chat, poupée décapitée, des voix se font entendre... jusqu'à la mort de leur homme engagé. Ils devront défendre leur maison contre des créatures revenues du passé, désireuses de faire le mal et de tout détruire.
This unclassifiable but stunningly original film obliterates the walls between teen comedy, science fiction, family drama, horror, and cultural satire--and remains wildly entertaining throughout. Jake Gyllenhaal (October Sky) stars as Donnie, a borderline-schizophrenic adolescent for whom there is no difference between the signs and wonders of reality (a plane crash that decimates his house) and hallucination (a man-sized, reptilian rabbit who talks to him). Obsessed with the science of time travel and acutely aware of the world around him, Donnie is isolated by his powers of analysis and the apocalyptic visions that no one else seems to share. The debut feature of writer-director Richard Kelly, Donnie Darko is a shattering, hypnotic work that sets its own terms and gambles--rightfully so, as it turns out--that a viewer will stay aboard for the full ride.
En 1766, alors que le gévaudan souffre des assauts meurtriers d'une bête monstrueuse, le chevalier grégoire de fronsac, envoyé du roi, arrive pour élucider ce mystère. accompagné de mani, un indien taciturne devenu son frère de sang, il se lance à la chasse au monstre. deuxième réalisation de christophe gans, et immense succès en salles, le pacte des loups est à mi-chemin entre le film d'investigation historique, la science-fiction façon matrix et les combats de kung-fu de bruce lee. un mélange réussi des genres pour un spectacle épique d'une grande beauté plastique, avec des scènes d'action à couper le souffle et un casting irréprochable : samuel le bihan en tête, secondé par vincent cassel, mark dacascos, monica bellucci ou encore jérémie regnier. fanatique du support, christophe gans s'est particulièrement impliqué dans la création du dvd du pacte des loups. ceci explique sans doute le nombre et la qualité des suppléments présents sur celui-ci. --david rault
Les résidents d'une concession minière rurale constatent qu'un déversement chimique a causé, en l'espace d'une nuit, la mutation de quelques centaines d'araignées en gigantesques monstres assoiffés de sang. Sous la direction de l'ingénieur minier Chris McCormack et du shérif Sam Parker , les villageois s'organisent pour combattre les menaces à huit pattes.
Au c?ur d'un laboratoire secret gigantesque, un virus terrifiant, the hive, a été libéré, tuant le personnel avant de le ressusciter sous la forme de morts-vivants redoutables. Le gouvernement y envoie alors une unité d'élite, qui ne dispose que de trois heures pour déconnecter l'ordinateur gérant le centre et fermer définitivement le laboratoire avant que le virus ne s' étende au reste du monde? Basé sur le célèbre jeu vidéo du même nom, Resident Evil est un thriller futuriste à l'action permanente et soutenue (passées les 20 premières minutes d'introduction, un peu trop explicatives), et à l'image soignée. Les scènes de combat, à l'instar des effets spéciaux, sont impressionnantes, et la présence des deux stars féminines Milla Jovovitch et Michelle Rodriguez finit d'assurer une bonne soirée pour les amateurs de cyber-carnage esthétique.
Quatre adolescents -- Cassie et son petit ami, Sean, ainsi que Matt et Annabel -- se querellent alors qu'ils roulent en voiture. Un moment de distraction suffit pour changer à jamais leur vie : leur voiture plonge dans un ravin, ce qui tue Sean. Les vacances d'été ne sont plus les mêmes et le retour en classe s'annonce des plus difficiles. Matt remet son entrée à Harvard à l'année suivante, car il se sent terriblement responsable de la mort de Sean. Ainsi il souhaite pouvoir soutenir Cassie, son ancienne flamme, qui ne se remet pas de l'accident. Elle est toujours tourmentée et dit que des choses de plus en plus étranges lui arrivent, comme des apparitions de Sean. Elle sait qu'il est mort et que son âme s'est éteinte avec lui, mais pourtant...
Une activité suspecte dans un laboratoire animal d'un collège change la petite ville de Scottsville en une place d'hystérie et d'horreur complète. Des chauves-souris vicieuses s'échappent dans la nuit... et elles ont soif de sang.